Europska komisija je 15. veljače pokrenula novu platformu za online rješavanje sporova (ODR engl./ORS hrv.) kako bi omogućila potrošačima i trgovcima online rješavanje sporova proizašlih iz online ugovora.
Platforma nudi jedinstvenu točku ulaza koja omogućuje potrošačima i trgovcima iz EU rješavanje sporova proizašlih iz domaće i prekogranične online kupovine. To se postiže usmjeravanjem pritužbi na nacionalna tijela za alternativno rješavanja sporova (kao što su Sud časti HOK-a i Centar za mirenje pri HOK-u) koja su spojena na platformu.
„Platforma za online rješavanje sporova je inovativan alat koji štedi vrijeme i novac za potrošače i trgovce. Tme će se poboljšati povjerenje potrošača kada kupuju putem interneta i podržati tvrtke koje posluju prekogranično, pridonoseći tako Jedinstvenom digitalnom tržištu Europe“, izjavila je Věra Jourová, povjerenica Europske komisije za pravosuđe, potrošače i ravnopravnost spolova u priopćenju EK povodom početka rada Platforme.
Europska komisija – Platforma za online rješavanje potrošačkih sporova – link
Kako se dalje navodi na službenim stranicama HOK-a, Uredbom EU o online rješavanju potrošačkih sporova propisana je obveza trgovaca sa sjedištem u Europskoj uniji koji sudjeluju u ugovorima o online prodaji ili uslugama te online tržištima koja su uspostavljena u Uniji da na lako dostupnom mjestu na svojim internetskim stranicama osiguravaju elektronsku poveznicu s Platformom za ORS. Iako je ova obveza za sve trgovce koji posluju online nastupila sa početkom rada platforme, sankcije za nepoštivanje ove obveze moći će se primijeniti uskoro, po donošenju Zakona o alternativnom rješavanju potrošačkih sporova.
Sud časti HOK-a i Centar za mirenje pri HOK-u već nude potrošačima u sporu s članovima Komore mogućnost pokretanja postupaka online putem svoje web stranice:
Link: obrazac Pokretanje postupka pred Sudom časti HOK-a
Link: obrazac Pokretanje postupka mirenja pred Centrom za mirenje pri HOK-u