Search
Close this search box.

SPLITSKI PRIJEVOZNICI PONOVNO APELIRALI NA IZMJENE ZAKONA O PRIJEVOZU U CESTOVNOM PROMETU

MILIVOJ TOPIĆ: LOKALNA SAMOUPRAVA MORA MOĆI SPRIJEČITI ANARHIJU

Članovi Ceha prijevoznika pri Udruženju obrtnika Split i Sindikata vozača i prometnih radnika danas su vožnjom kroz Split upozorili na nered na splitskim ulicama koji je posljedica Zakona o prijevozu u cestovnom prometu. Nakon što se kolona od desetak autobusa i stotinjak taksi vozila provezla centrom grada, dopredsjednik Sindikata vozača i prometnih radnika Hrvoje Mlikota i predsjednik Ceha prijevoznika pri Udruženju obrtnika Split Milivoj Topić s konferencije za medije uputili su apel Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture te Vladi da izmjene sporni zakon.

– Izmjenama Zakona o prijevozu u cestovnom prometu trebalo bi odrediti broj dozvola za obavljanje autotaksi prijevoza tako da jedna dozvola vrijedi samo za jedan auto. Uz to je potrebno utvrditi mjere i uvjete pod kojima bi se ova djelatnost obavljala – istaknuo je Milivoj Topić. Naglasio je kako lokalna samouprava mora imati veće ovlasti za regulaciju stanja na cestama, kako bi odredila optimalan broj taksi vozila na cestama, jer za vrijeme sezone u Split dolaze vozači iz cijele Hrvatske koji ne poznaju grad te stvaraju dodatnu gužvu na gradskim prometnicama, a ta anarhija smeta i profesionalnim vozačima i stanovnicima i turistima.

– Ministarstvo mora prometa i infrastrukture u čijoj je nadležnosti Inspekcija Cestovnog prometa konačno treba početi provoditi nadzor nad linijskim prijevoznicima, na relacijama ST-OMIŠ-ST i ST-TROGIR-ST, koji prijevoz obavljaju suprotno izdanim dozvolama, na način da polaske obavljaju nekoliko minuta prije Prometovih autobusa, a sve s ciljem i namjerom kako bi pridobili nepripadajuću imovinsku korist na štetu Prometa d.o.o.. Abnormalno je da putnici unutar 5 minuta imaju dva autobusa na istoj relaciji a onda 25 minuta nijedan, inspekcija to mora zaustaviti – izjavio je Hrvoje Mlikota iz Sindikata vozača i prometnih radnika.

Mlikota je dodao kako smatra da cilj javne usluge autobusnog prijevoza mora biti dostupnost, efikasnost i jeftinija usluga putnicima, a nijedno od toga nije moguće ako imamo situaciju da privatni prijevoznici ostvaruju korist na štetu Prometa.

Podsjetili su da je Zakon o prijevozu u cestovnom prometu donesen po hitnom postupku 2018. godine s ciljem liberalizacije taksi tržišta, međutim, rezultirao je nizom negativnih učinaka kao što su pad kvalitete usluga taksi prijevoza, nesigurnost građana u prometu, prometni kaos i prometne nesreća koje su izazvali nelegalni taksi vozači. Ti negativni učinci, naglasili su, nisu potaknuli nadležne institucije da djeluju, pa čak ni da odgovore na upite o provođenju inspekcijskog nadzora.

Pojasnili su kako platforme koje nisu u hrvatskom vlasništvu surađuju s partnerima koji imaju stotine ilegalno zaposlenih vozača. Oni ne podliježu stručnom osposobljavanju u smislu poznavanja grada Splita, zbog čega doprinose stvaranju gužvi te izazivanju prometnih prekršaja što aktivno utječe na sigurnost svih dionika u prometu. Nelegalni vozači uz to nisu ni obveznici liječničkog pregleda pa splitski prijevoznici problematiziraju sposobnost tih vozača da odgovorno upravljaju taksi vozilom kojim se dnevno preveze stotine putnika.  Traženim izmjenama zakona, zaključili su, riješio bi se ovaj problem, omogućilo sigurno prometovanje Splićanima na gradskim ulicama te zaustavio rad nelegalnih taksi prijevoznika

Scroll to Top
Malcare WordPress Security