Poslovni blog jedan je od jeftinijih i jednostavnijih načina za promociju tvrtke i može biti izvrstan marketinško-komunikacijski alat. Kvalitetan blog koji predstavlja vrijednost za potrošače može povećati posjećenost internetske stranice tvrtke, povećati prodaju, pomoći tvrtki da se pozicionira kao autoritet u industriji, da dođe do novih tržišta i poveća vrijednost svog branda. Tvrtke u svojim komunkacijskim planovima ne bi smjele zanemariti ovaj važan alat, stoga saznajte kako ga uspješno koristiti.
Definirajte ciljeve bloga – Odgovorite na sljedeća pitanja: Zašto pokrećem blog?, Što želim postići pisanjem bloga?, Što ću komunicirati?, Koju dodatnu vrijednost želim ponuditi kupcima?. Zatim sve aktivnosti usmjerite na postizanje ciljeva i mjerite rezultate svojih aktivnosti.
Odlučite tko će pisati blog – Poslovne blogove obično piše jedna osoba, ali i više njih. To mogu biti zaposlenici odjela za korporativne komunikacije, direktor tvrtke ili stručnjaci u određenim područjima. Definirajte i hoćete li angažirati gostujuće blogere.
Izradite plan objava – Odredite koliko vremena možete izdvojiti za pisanje i u skladu s mogućnostima izradite kalendar objava te unaprijed definirajte teme i blogere koji će pisati određene teme. Odlučite na koja područja će biti usredotočen vaš blog, odaberite teme u kojima ste stručni i o kojima možete entuzijastično pisati. Postove objavljujte jednom tjedno ili jednom u dva tjedna. Važno je biti dosljedan i držati se plana.
Pišite jedinstven sadržaj za svoje potrošače – Stil pisanja i teme prilagodite potrebama i željama ciljane javnosti. Primjerice, ovdje naučite kako komunicirati sa ženskom populacijom. Ključ za uspješan poslovni blog je kvalitetan sadržaj koji predstavlja vrijednost za čitatelja. Blogovi nisu kanali samo za promociju, na njima vrijede pravila komunikacije na društvenim mrežama, stoga vaš sadržaj treba biti jedinstven, edukativan, relevantan i zabavan. Naučite čitatelje nešto novo i pomozite im u rješavanju problema. Jasno iznesite svoje mišljenje i osigurajte vrijedne informacije koje će čitatelji htjeti podijeliti s drugima. Možete objavljivati novosti iz tvrtke, iz industrije te zanimljivosti o proizvodima i uslugama.
Razvijte prepoznatljiv stil pisanja – Poslovni blog je alat za dvosmjernu komunikaciju s potrošačima na mnogo osobnijoj i neformalnijoj razini nego što je internetska stranica tvrtke. Blog treba imati neformalan stil pisanja koji odražava osobnost pojedinca, stoga neka vaš blog odražava ljudsko lice vaše tvrtke. Razvijte osobni stil pisanja i ne objavljujte postove potpuno prodajnog karaktera.
Struktura blog stranice – Na dio „O blogu“ postavite fotografiju osobe ili osoba koje ga pišu, kratke biografije blogera te informacije o sadržaju koji se može naći na vašim stranicama. Ako ne koristite neki popularni blog servis, već se blog nalazi na vašem webu, povežite ga s besplatnim alatom Google Analytics i mjerite uspješnost jer će vam dati korisne povratne informacije. Postavite i poveznicu s kontakt-podacima tvrtke te uključite vizualne elemente vašeg branda u dizajn bloga. Omogućite čitateljima dijeljenje sadržaja, integrirajte share ikone za društvene mreže u sve dijelove vašeg bloga, a kako bi čitatelji lakše pratili vaše objave postavite RSS (Really Simple Syndication). Ako pišete o više različitih tema podijelite ih u kategorije za lakše pretraživanje.
Struktura blog posta – Sadrži: naslov, podnaslov, uvodni paragraf, središnji sadržaj i zaključak. Trebali biste imati oko 400 do maksimalno 900 riječi. Ako imate previše riječi, razmislite o objavi u nastavcima. Pišite jasno, sažeto i jednostavno. Naslov, podnaslov i prvi paragraf trebaju privući pozornost čitatelja. Kratak naslov neka sadržava ključne riječi, a u uvodnom paragrafu odmah prijeđite na bitno jer treba pružiti informacije koje je lako skenirati. U središnjem dijelu najvažnije detalje istaknite u bullet points, koristite podnaslove da biste tekst razdvojili u pregledne dijelove i također uključite poveznice na svoje druge blog postove. Kvalitetan multimedijalni sadržaj jednako je važan kao i kvalitetan tekst pa dodajte fotografije visoke kvalitete (dvije do maksimalno tri),videa, grafikone i infografike. Završite s pozivom na akciju.
Potaknite dvosmjernu komunikaciju – Uključite čitatelje i potaknite ih na postavljanje pitanja. Iskoristite priliku i istražite mišljenje potrošača o vašoj tvrtki i proizvodima. Slušajte koje teme ih zanimaju i pišite o njima.
Povećajte posjećenost bloga – Kako biste povećali posjećenost napravite listu ključnih riječi koje korisnici upisuju u tražilice tražeći kompanije i proizvode poput vaših (u tome mogu pomoći alati Google Keyword Planner i Google Trends) i uključite ih u sve dijelove bloga. Optimizirajte blog za tražilice na isti način na koji se optimiziraju internetske stranice te ga promovirajte na internetskoj stranici tvrtke. Web adresu uključite u email potpise, vizitke zaposlenika, tiskane promotivne materijale, priopćenja za medije i newslettere. Blog postove obvezno podijelite i na profilima tvrtke na društvenim mrežama.
Napišite plan za svoj poslovni blog i provedite ga. Mjerite uspješnost i plan prilagođavajte ovisno o rezultatima. Primijenite navedene savjete te dijelite kvalitetan i jedinstven sadržaj. Budite strpljivi i dosljedni te ćete vidjeti pozitivne rezultate i povrat ulaganja!
Autor: Zlata Rodin/Obrtnik i partner